27. februar 2010

Oppbevaringsposer av voksduk! :)

Voksduker kan brukes til så mangt, bla. til oppbevaring på badet... Jeg liker å endre stil og farger jevnlig, og nå har badet fått et lite løft ved at jeg har sydd noen smarte oppbevaringsposer til f.eks. Q-tipsene, barnas tannpusseutstyr osv. :)

Jeg bretter voksduken dobbelt når jeg syr, så blir posene ekstra stive slik at dem ikke detter sammen...jeg bretter også ned den øverste kanten fordi jeg synes det ser litt finere ut da... ;)  Posene er i begynnelsen en firkantl som jeg bretter i to på midten, så syr jeg en søm langs di to sidene som er åpne... deretter klipper jeg vekk evt. overflødig voksduk rundt sømmene...Bunnen lager jeg ved å sy tvers over hjørene på to av sidene, hhv. rett over hverandre, og klipper så bort di overflødige flikene. Da er det bare å vrenge posen og fylle den med alt som flyter rundt på badet (eller andre steder i huset om det skulle trenges)...





2 kommentarer:

  1. Så smart! Du får det til å høres så lett ut ;)

    KLEM

    SvarSlett
  2. Jøss, for en smart ide. Skikkelig kreativ du ! :) Masse fin inspirasjon å hente på bloggen din. ♥ Har en følelse av at jeg kan få mange smarte tips her hos deg framover. ;)

    Ønsker deg og dine en herlig ukestart ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett