20. mai 2010

"Du blir hva du spiser"!

Dette innlegget på Anetteshus.com synes jeg var veldig flott, og det sier noe om våre kostholdsvaner i dette landet... Hva vi tror er sundt, og hva som faktisk er sundt... Her i huset drikker vi ikke melk eller spiser melkeprodukter (kun ved spesielle anledninger skeier vi ut, f.eks. 17.mai etc.)...og vi merker stor endring, spesielt på ungene våre... Alle har bl.a. hatt eksem, og da vi sluttet med melkeprodukter forsvandt også eksemen... Når vi da har skeiet ut innimellom merker vi at eksemen kommer tilbake...så at inntak av melk har noe å si er jeg helt sikker på... Vi er sjeldnere syke enn før, og fordøyelsen er blitt bedre både hos store og små!

Hvis du synes dette er interresant stoff så les bøkene til denne Kjernesunne familien i Danmark... Di to første bøkene deres er nå kommet ut på norsk, og jeg anbefaler dem på det varmeste! :) "Du blir hva du spiser"!




2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å lese den. :)

    SvarSlett
  2. Meget interessant! Jeg har kuttet ned på alle melkeprodukter og kjenner at magen er fornøyd med det, men av og til MÅ man bare.. ;)
    Så koselig at du vil delta på min lille give away :)
    Anneli <3

    SvarSlett