4. juni 2010

Puter og hekling! :)

Endelig ser det ut som om sommeren er kommet....selv om det akkurat i dag er litt kjølig her nord... Uansett så kjenner jeg på sommerfølelsen, og det har resultert i at jeg bare måtte sy meg noen nye putetrekk... Jeg er innmari glad i mørk lilla, men i det siste har jeg fått smaken på andre farger, da i hovedsak lyse pasteller, som jeg blander med det lilla... :)





Stoffene til disse putene er fra en gammel kjole, putevar kjøpt på Fretex, en gardin kjøpt på billigsalg på Kid, et stoff jeg fikk av farmoren min som hun ikke trengte lengre og laken kjøpt på Røde Kors bruktbutikken her i byen....gjenbruk og billig! :)

For et par helger siden var vi på besøk hos moren min, og da fikk jeg et lite heklekurs... Jeg har hatt så lyst til å lære det leeeeeenge, har kjøpt og fått flere bøker om hekling, men liksom aldri kommet meg i gang! Men, NÅ...NÅ kan jeg hekle, nesten hvertfall....og for å få teknikkene godt inn i fingrene hekler jeg for tiden på med flere små prosjekter så jeg er sikker på at jeg får det til når jeg skal kaste meg inn i et "ordentlig" prosjekt om ikke så lenge! :)
Den siste boken i min heklebok-samling er "Helt enkel hekling" av Tove Fevang, og den synes jeg er utrolig flott...helt perfekt for en nybegynner som meg! :)




God helg til alle! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar