9. oktober 2011

"Og jeg maler og jeg maler...

...og det blir så fint og flott"! :) Da har flere loppefunn fått en omgang med malekosten...

De to eldste barna har fått hver sin skrivepult kjøpt på loppis for en billig penge, og med litt egeninnsats får dem både nytt liv og særpreg...

Denne skal få knotter, og evt. tapet på skuffene... 
Ikke bestemt meg helt enda... ;) 

Tidligere brunlakkert og slitt...
...nå ny med blå og hvit maling og nye knotter... :)


Kommode til lillesøster i huset! :) 

Knotter fra Kremmerhuset!


Gyngestol 1

Gyngestol 2

Nå skal jeg bort i huset og male litt mer, bl.a. skal skjenken/kommoden vi skal ha på badet males første strøk... Den har vært et lite hodebry, da den var krakelert og dermed vanskelig å få pusset ned... Så etter 2 bokser malingsfjerner, ivrig pussing med pussemaskin og utallige arbeidstimer var den endelig klar for kvistlakking og grunning i går... 

Skjenken før kvistlakking og grunning... 
På toppen skimtes hullene til vaskene... :) 

Her skimtes badveggene i bakgrunnen, ferdig hvitmalte... :)

4 kommentarer:

  1. Oi for en flott skjenk dere skal ha på badet. Du er rå til å male ting :) Dyktig...tenk så gøy det blir den dagen dere flytter inn i herligheten.
    Klem Merethe

    SvarSlett
  2. Så flink du er til å male ting da :-) Jeg blir veldig fort lei.... Har malt en liten dukkestol og dukkekommode i helga, og det er nok for ei stund for meg ;-)
    Skrivepulten likte jeg godt.
    Fin uke til deg :-)

    SvarSlett
  3. Jøss- disse møblene ble jo bare knallfine! Skulle ønske jeg var mer glad i å male ting.... Har en stakkars kabeltrommel stående i kjellerstuen i påvente av at malingslysten skal komme over meg...
    Hilsen Sissel

    SvarSlett
  4. Så flotte de ble :-)
    Jeg elsker gjennbruk :-)

    SvarSlett