20. august 2011

Malte tregulv... :)

Da er 2 av 4 gulv på loftet malt hvite... Malingen vi har brukt er Trestjerners gulvmaling, og jeg er veldig fornøyd med den... :) Jeg mattslipte gulvene som var siden dem var malt fra før, og malte 3 strøk.
Siden det er et gammelt hus er det glipper overalt (sjarmen med gamle hus ;) ), bl.a. under listene... Her sprøytet jeg akryl før jeg malte, strøk det ut med fingeren og malte rett over...snakker om magi! :)


Nå gjenstår di 2 siste gulvene på loftet før jeg skal gå løs på 70 kvm nytt tregulv som skal males... ;) Det skal vi legge i hele første etasje bortsett fra badet da... 

På torsdag kommer kjøkkenet vårt fra IKEA....ååååå, som jeg gleder meg!!! :) Vi er så smått begynt å legge panelplater på veggene, perlestaff i fargen Valmuefrø... Den er mørk grå/gråblå, tenker at den blir fin mot den lyse kjøkkeninnredningen og di hvite gulvene...

I stuen legger vi hvite perlestaffplater, så det blir mye hvitt... Vi hadde egentlig tenkt å legge lyse grå plater, fargen Skagen, men den hadde dem ikke som lagervare... Så da ble dette alternativet... En lys og fin stue med andre ord, og lett å endre fargepaletten med puter og tilbehør... ;) Det liker jeg!

Fra stuen og inn mot kjøkkenet har jeg tapetsert en fondvegg siden det ble vanskelig å legge panelplater her pga. muren til pipa, listing etc. Syns det ble fint, det bryter litt i det helt hvite... :) I bakgrunnen skimtes den gamle tapeten på kjøkkenet, og jeg kjenner at jeg ser frem til panelplatene kommer opp på alle veggene... ;)


I dag ble taket i stua ferdiglagt, så nå begynner vi å se helheten... Vi må lekte ut langveggen i stua, isolere og kle den også med plater, så er det bare gulvet og lister som mangler... Godt å se at det begynner å bli mer og mer ferdig, da kommer den gode følelsen av at dette skal bli vårt hjem snart... Nå ser vi for oss hvordag det skal bli å bo der, og dagene frem mot da kan liksom ikke gå fort nok... :)



3 kommentarer:

  1. Lekkert :) Spennende og se det ferdige resultatet med møbler og stæsj :)

    SvarSlett
  2. Så fint det ble! Lurt med litt akryl i sprekkene ja...det er veldig greit å bruke. Kan tenke du gleder deg til å bli ferdig- det er jo litt stress når det står på :-)
    Ha ei fin uke :-)

    SvarSlett
  3. Dette blir veldig fint. :) De hvite gulvene var sååå fine. Vi bor selv i et gammelt hus og noen av gulvene er malt mørkebrune. De skal males før eller siden. :) Tenk den dagen dere kan flytte inn. :) noe å glede seg til det.

    SvarSlett