29. januar 2010

Redesign av en ullundertrøye som var blitt for liten! :)

Ingen grunn til å kaste klær som er blitt for små, men som fortsatt er hele og fine...spesielt ikke ulltøy, som jeg er veldig glad i! :)

Denne genseren var blitt for kort i lengden og i armene, så da tok jeg en bortlagt genser som var for liten til lillebror og klipte nytt krus av magedelen, og nye ermkrus av ermene. Delene jeg klippet av brettet jeg så dobbelt og sydde en rettsøm (og kastet over) i sidene slik at dem ble festet sammen til en sirkel, og deretter sydde jeg delene på som nye krus!
For å gjøre den enda litt mer særegen applikerte jeg til slutt en grønn elefant på brystet. :)


Genseren før forvandlingen



Etter!


Enkel og billig forlengelse av levetiden til barnas tøy! :)


1 kommentar:

  1. Du e så flenk!! Kor arti at du blogga. Har lagt dæ tel i lista mi. :-D

    klæmma

    SvarSlett