15. januar 2011

Kjole i ullfilt... :)

...laget på en liten kveldstund! Jeg elsker å lage ting av ullfilt fordi det ikke rakner og man derfor kan klippe og forme det som man vil uten å tenke på at man må sy en hel masse... :) Denne kjolen har jeg klipt til etter et mønster jeg har, laget seler på den istedenfor ermer som det var på det opprinnelige mønsteret og pyntet med 2 blomsterbrosjer... Di eneste sømmene er i sidene, ellers har jeg bare klippet den til, og så sydde jeg på knapper og klipte opp knapphull på selene... Jeg bretter filten dobbel på midten når jeg klipper til delene slik at dem blir like på høyre og venstre side... Slik ullfilt får man kjøpt bl.a. på Panduro Hobby...




2 kommentarer:

  1. Den er kjempeflott! Misunner slike som klarer å lage slikt. Eg er litt for lat og tek kortvegar..og då vert syarbeida litt på halv åtta for å sei det slik. Skal forbetre meg :)

    klem!

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole i ullfilt.Nydelig fasong og pynt attpå til. Har 2 småjenter jeg kunne sydd slike til. Klem

    SvarSlett