1. juli 2010

Nymalt spisebord, nytt skjørt og litt hekling! :)

Da er endelig spisebordet på plass i stuen igjen, nymalt og jeg er så fornøyd! :)


Noe ala dette så bordet ut før (bare litt kortere i lengden):

Og nå ser det slik ut (fortsatt plast under beina, for sikkerhets skyld):






I helgen var vi invitert i "Grease"-party, og i den forbindelse sydde jeg meg et nytt skjørt. Selve skjørtet er et gammelt laken som jeg har fått av farmoren min, og ribben er en t-skjorte som jeg klipte av under armene, brettet dobbelt, rynket skjørtet litt og sydde på.


                            

Jeg har også fått heklet litt, er blitt helt hekta på kopptuer, så nå vokser stabelen jevnt og trutt! Må liksom ha noe å henge fingrene i, og hekling og strikking synes jeg er veldig koselig håndarbeid... :)  Nå på sommeren foretrekker jeg å lage ting i bomullsgarn siden det ikke blir så varmt mellom hendene slik som ullgarn...


Akkurat nå er det en rød og hvit kopptue som er under produksjon:

                             


Nattbordet måtte desverre stå over et par kvelder før det får siste strøket, men i morgen blir det for da er mannen hjemme og kan ta barna mens jeg lurer meg ned i kjelleren og maler! :) Det er ikke alltid ting går som planlagt, men det blir nå gjort til slutt...og det er jo det viktigste!

2 kommentarer:

  1. Jeg så den fine veska som du lagde til Ingrid, og da måtte jeg kikke innom her for å se alt du lager. Veldig mye fint. Må si at jeg beundrer tiltakslysten og produktiviteten din!!

    Jeg er selv på utkikk etter et lignende spisebord, men ettersom det må være en god del kortere enn 2 meter, har jeg ikke funnet noe enda. Hvor har du kjøpt ditt bord?

    Vennlig hilsen Marthe Petra

    SvarSlett
  2. Jeg kjøpte bordet på Skeidar! :)

    SvarSlett