4. september 2010

Heklet skjerf i alpakkaull! :)

I sommerferien fikk jeg endelig litt tid til å sette meg ned å hekle igjen, og siden høsten var like om hjørnet ble det skjerf til lillesøster i huset! :) Resultatet ble et lys rosa og mørk lilla-melert skjerf med en rosa sopp til pynt...og lillesøster ble veldig fornøyd!



På pinnene har jeg for tiden et par votter som skal toves og bli en gave til en søt liten gutt som har bursdag om ikke så lenge...et koselig håndarbeide når jeg er rundt omkring på kaffebesøk... ;)


I dag har jeg vært på loppis, og hjem hadde jeg med meg noen små skatter og litt stoff som nå er i vaskemaskinen... Åååå, som jeg elsker loppis...og nå gleder jeg meg til å sy kjole og bukse av bl.a. noen fløyelsgardiner jeg fant i dag! :)

Lampeskjermene strever jeg fortsatt med...at det skulle være så vanskelig d hadde jeg aldri trodd!Har prøvd et par måter, men ingen som var hverken bra nok eller av det enkle slaget... Så om noen der ute har en link eller to som jeg kan sjekke ut og bli litt klokere så tar jeg villig imot! ;)

I kjelleren står en gyngestol som jeg har pusset ned og som jeg skal få grunnet og malt så snart det blir en stund til overs til slikt arbeid... :) Ser frem til å få den opp i stua, hvitmalt og fin med et saueskinn i...gjerne et grått ett...  *drømmer*

Fortsatt god helg til alle sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar